איך אישיות של ילד מתעצבת באמצעות צעצועים?

הצעצועים הם הדרך האולטימטיבית ליצירת פנאי והווי עבור ילדינו, אבל לא רק. בפועל לצעצועים יש מטרה לא פחות חשובה, והיא לפתח את הילדים מוטורית ורגשית וכן לעצב את האישיות שלהם. אין ספק שכך או כך, מכורח נסיבות החיים, הילדים יתפתחו והאישיות שלהם תתעצב לכדי מה שהם גדלים להיות, אולם התרומה של שימוש בצעצועים לשם זה היא רבה.

תרומת הצעצועים לעיצוב אישיותו של הילד שלכם

צעצועים תורמים רבות לעיצוב האישיות של הילד שלכם. זה נכון שיש תהליכי התפתחות טבעיים שמתרחשים עוד מהיותו תינוק בשנותיו הראשונות, אולם ככל שמרבים לקנות לו צעצועים שתואמים את גילו, כך מסייעים בקידום אותם התהליכים. ישנם צעצועים שמעוררים בילדים טריגרים להצליח, וכך מפתחים בקרבם את הרצון להצליח ואת תחושת המסוגלות. בתוכם יהיו צעצועים שחביבים על הילד יותר וכאלו שחביבים עליו פחות, מה שיעזרו לו לגבש את הזהות שלו תוך הבנה של מה מסקרן אותו, מה מאתגר אותו ומה נעים לו. ככל שהילד נמצא בשלב התפתחותי יותר מוקדם, כך ניתן ללמוד יותר על היכולות והמיומנויות שלו עוד בגיל צעיר, ולתת להן מקום להתפתח בהדרגה.

צעצועים מומלצים בקרב ילדים להתפתחות אישיותית

כאמור, יש לא מעט צעצועים המסייעים בהתפתחות רגשית ואישיותית בקרב ילדים בגילאים שונים. הצעצועים שאמונים על ההתפתחות של הילד הם מגוונים ומתחלקים למגוון רחב של קטגוריות, החל ממשחקי חשיבה מתקדמים דרך פאזלים ולגו להרכבה ועד למטבח קטן שמשמש כמשחק עבור ילדים. משחקים שונים עובדים על ממדים שונים – פיזיים, מנטליים, שכליים או מוטוריים, כך שצעצוע מכל אחת מהקטגוריות הקיימות תסייע בעיצוב נדבך אחר באישיותו של הילד. כך למשל, משחק חשיבה שיהווה אתגר שכלתני העובד על שכלו של הילד, יגרום לפתח מטבע הדברים תחושת סקרנות וחשיבה אנליטית ואינטליגנטית. לעומת זאת, רכישת כדור תגרום לילד לפתח נמרצות, אשר עשויה להשפיע על היותו פעלתן ותנועתי בהמשך חייו ואילו צעצועים שנועדו לחלוקה בתוך קבוצה יסייעו לו להתמצא טוב יותר בעבודת צוות.

לא רק כשמשעמם – מתי משתמשים בצעצועים עבור ילדים?

כל זמן שאתם חשים שהצעצועים מסייעים לילד שלכם בפיתוח היכולות הבינאישיות, ומקנים לו מיומנויות שמפתחות אותו ברמה האישית, המנטלית והמוטורית, מוטב שתאפשרו לו להשתמש בהם כמה שיותר. יתרה מכך, כדאי להשתמש בצעצועים רבי משתתפים, כך שגם כאשר הילד שלכם נמצא בחברת ילדים אחרים, יוכל להמשיך לעצב נדבכים באישיות שלו ובכללם גם לעבוד על הדינמיקה ועל כושר החברותיות שלו. מעבר למיומנות האדירה שהוא ירכוש, יש משהו מאוד מגבש בשימוש משותף בצעצועים בקרב ילדים, שכן זה יוצר עבורם מכנה משותף ומחבר ביניהם על רקע המשחק. כמו כן, ניתן להשתמש בצעצועים לילדים גם בימי הולדת ובהפעלות שונות, וכך ליצור פעילות ייחודית ולא שגרתית עבור הילדים.

שתפו:

העלו לאחרונה

בובות גיבורי פעולה שכל ילד אוהב

ילדים הם ילדים! לא משנה באיזה שנה הם נולדו אם בשנת 1980 או בשנת 2010 וגם לא משנה אם הוא נולד בארץ ישראל או בהודו או בניו זילנד, יש דברים שלעולם לא ישתנו, כמו שכל ילד אוהב שוקולד וסוכריות אז גם אהבה והערצה לגיבורי פעולה לעולם יהיו אהובים.

2 משחקי קופסא שחייבים בכל בית

בכל בית יש את משחקי הקופסא שחובה שהם יהיו בנמצא. אצל הרבה בתים אחד המשחקים המוביל הוא כמובן ה- שח מט, בואו נודה, זהו משחק בעל ערך מוסף שיכול רק ללמד את הילדים מהי סבלנות וחשיבה ושלכל פעולה יש השלכה כמו גם משחק קוביות מפולת גבהים, שלכל פעולה וכל החלטה יש תוצאה.