2 משחקי קופסא שחייבים בכל בית

בכל בית יש את משחקי הקופסא שחובה שהם יהיו בנמצא. אצל הרבה בתים אחד המשחקים המוביל הוא כמובן ה- שח מט, בואו נודה, זהו משחק בעל ערך מוסף שיכול רק ללמד את הילדים מהי סבלנות וחשיבה ושלכל פעולה יש השלכה כמו גם משחק קוביות מפולת גבהים, שלכל פעולה וכל החלטה יש תוצאה.

גם משחק וגם למידה

ישנו מגוון רחב של משחקי קופסא וכל הזמן יוצאים עוד ועוד משחקים. אך יש בסיס כמעט קבוע לכל אותם המשחקים. בגלל עידן הסלולר והדיגיטל שלעיתים ממש מרחיק את הילדים ממשחקי קופסא, אסור לנו לוותר ולהרים ידיים ולתת להם את המשחקים שתמיד היו מובילים כמו שח מט ומפולת גבהים שיוצרים תחרותיות בין המשתתפים אתגר ועניין.

שח מט

בני גילי שהם כבר בסביבות גיל הארבעים לחייהם תמיד זכרו איך אבא או סבא שלהם לימד אותם לשחק במשחק האלמותי הזה. שח מט הוא משחק נפלא שטומן בתוכו דמויות מרתקות שיכולות לנוע בתנועות קבועות ושונות. כל הזזה של כלי מסוים על הלוח יכול להיות הגורם לניצחון או כישלון ולכן חשוב מאוד עניין הריכוז במשחק אם רוצים לנצח.

מפולת גבהים

דמיינו לכם קוביות משחק ממוספרות שצריך לבנות בעזרתם מגדל גבוה לפי המספרים החרוטים על כבי הקובייה ואז צריך להוציא את הקוביות מבלי לפרק את המגדל, נשמע מעניין, נכון? לא רק שהוא מעניין הוא גם מפתח את החשיבה את והדמיון בכך שמתכננים את המהלך הבא בכל פעם מחדש.

צאו מהמסכים ובואו לשחק

ימי שבת, חגים, חופשים יכולים או אפילו זמן של שעה בשעות אחר הצהריים יכולים להוות מפגש משפחתי נהדר בו כל המשפחה מתאפסת יחד סביב משחק קופסא וכולם שותפים במשחק הנבחר.

שח מט שהוא משחק אסטרטגיה נפלא וניתן לייצר עניין גדול יותר ע"י יצירת טורניר משפחתי הורה וילד מול הורה וילד ונוספים, ראש בראש כמובן אם יש עוד אחים הם מוזמנים להצטרף וממש לשחק כקבוצה נגד קבוצה כאשר כל אחד לוקח חלק בתורו. כך גם במשחק מפולת גבהים, אפשר להתחלק לקבוצות וכך ליצור עניין נוסף של קבוצה נגד  קבוצה.

לסיכום

לא משנה בני כמה הילדים שלכם, קטנים או גדולים, ישנם משחקי קופסא שמתאימים לכולם גם אם לא ממש משחקים בהם אלא נחשפים אליהם.

שח מט הוא הוא משחק שנולד הרבה לפני שמישהו זוכר את עצמו ולא בכדי, מדובר במשחק מפתח וחדד את כל החושים ומומלץ מאוד מגיל קטן. גם משחק קוביות מפולת גבהים כאשר במשחק זה הקטנים גם כן יכולים להשתתף ולקחת חלק בחשיבה ובאסטרטגיה המתבקשת. כל משחק קופסא הוא מהנה וגורם לכל הבית להתאסף יחד ולחוות חוויה שהיא איננה מול מסכים או מול משהו דיגיטלי.

הנאה מובטחת!

שתפו:

העלו לאחרונה

בובות גיבורי פעולה שכל ילד אוהב

ילדים הם ילדים! לא משנה באיזה שנה הם נולדו אם בשנת 1980 או בשנת 2010 וגם לא משנה אם הוא נולד בארץ ישראל או בהודו או בניו זילנד, יש דברים שלעולם לא ישתנו, כמו שכל ילד אוהב שוקולד וסוכריות אז גם אהבה והערצה לגיבורי פעולה לעולם יהיו אהובים.